Париж, 1967 г. Жан-Люк Годар, най-прочутият филмов режисьор на своето поколение, снима филма Китайката с жената, която обича – почти 20 години по-младата Ан Вяземски. Щастливи, влюбени, магнетични, двамата се женят. Реакциите към филма обаче провокират у Жан-Люк самовглъбяване. Събитията през май 1968 г. ще засилят този процес, а кризата, която разтърсва Жан-Люк, коренно ще го промени – от звезден кинорежисьор до изолиран Маоист.
„Когато давах сценария, за да бъде прочетен, реакциите бяха различни: някои смятаха, че любовната история е страхотна, други бяха впечатлени от влиянието на събитията от май 1968 г., а трети бяха категорични, че целият разказ е много забавен... Голямото предизвикателство на филма беше балансът и в частност тоналният баланс. Докато пишех сценария, търсех точно това. Докато снимах, се стараех да го запазя, както и впоследствие при монтажа. Но никога не можеш да си сигурен дали си успял, докато не стигнеш до самия край, не видиш завършения филм и не го покажеш на екран.“
Мишел Азанависиюс